Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
  • Djevojke dana
Piše Ivan IGloo Gluhak 16.07.2019

Stiže nam i „novi“ Nissan GT-R

Pod „novi“ zapravo podrazumijevamo tek još jedan u nizu redizajna kojima je cilj obnoviti aktualni GT-R i učiniti ga privlačnijim nekim novim kupcima. No s obzirom na količinu preinaka i cijene, nekako vrijedi sumnjati u uspjeh cijele priče…

Nissan Skyline GT-R
foto: Wikimedia

Nissan GT-R… Automobil uz koji se veže jedna od najvećih trakavica unutar auto-industrije svih vremena. Model koji u svojoj prvoj generaciji zapravo predstavlja šestu generaciju modela Skyline, iako su to u Nissanu odlučili prešutjeti. Tehno-čudovište koje se sklapa u posebnim komorama nalik sterilnim jedinicama neke bolnice i dan-danas fascinira u mnogočemu. Ali i vremešan sportski automobil iz Japana sa stažem od nekih 12 godina, čiji je put od konceptnog izdanja do finalnog modela trajao od 2001. do 2007. godine.
Dakle, kada bi svijet automobila morali usporediti s nekom televizijskom sapunicom, onda bi Nissan GT-R ispao pandanom seriji „Santa Barbara“.

Danas, kada je tržište automobila gladno novih trendova, a proizvođači automobila svako malo izmišljaju toplu vodu, Nissan GT-R ispada poput bakice na tulumu srednjoškolaca. Jer Ferrari svako malo očarava s nekim novim modelom i(li) edicijom, Porsche konstantno radi na 911-ici, a Chevrolet nakon Z06 i ZR-1, odnosno cestovnih čudovišta s dozvolom za ubojstvo ovih dana na tržište predstavlja Corvette s centralno-smještenim motorom. A Nissan na tom tulumu stoji poput nabildanog štrebera u kutu i privlači tek sporadične poglede, ali ne pleše na istom podiju s ostatkom ekipe. Jer usprkos novotarijama, komadićima tehnologije i opreme, te nekim novim momentima u smislu performansi, ovaj je vremešni PlayStation na četiri kotača u bazi i dalje isti automobil kakav gledamo još od 2007. godine. Stoga prodajni rezultati već odavno nisu nešto čime bi se u Nissanu hvalili, a s obzirom na neke nove momente u sklopu ovog najnovijeg redizajna, ne treba se baš kladiti da će ubuduće biti išta bolje po tom pitanju.

Nissan GT-R 50th Anniversary
foto: Nissan

Naime, Nissan GT-R za 2020. godinu donosi nekoliko novotarija. Neke su estetskog tipa i svedene na novi izgled nastavaka ispušnog sustava, novi dezen 20-inčnih kotača, te neke nove boje karoserije i interijera. No u bazi je „Godzilla“ i dalje isti automobil. A to pak u prijevodu znači da snaga i dalje iznosi 565 konja, a maksimalni okretni moment (buraz) stoji na 633 Nm. Sve to skupa naravno nije malo, ali s obzirom na staž ovog automobila na tržištu, mnogima je postalo dosadno. Jer tržište raste, trendovi se mijenjaju, a samim time prepuštanje letargiji i guranje jednog-jedinog modela na tako orijentirano tržište već punih 12 godina jednostavno ne predstavlja pravi put.

Nissan GT-R 50th Anniversary
foto: Nissan

S druge strane ove priče stoji tzv. „50th Anniversary Edition“, odnosno GT-R koji svojom pojavom pokušava svijetu pojasniti kako na tržištu kao model postoji već punih pola stoljeća. A to je u svakom slučaju zanimljivo ostvarenje. Kao takav, ovaj će GT-R u sklopu popisa opreme donijeti svega i svačega. No izuzev tri „nove“ boje, odnosno Bayside Blue (poznate s tone studijskih fotografija na kojima je svojevremeno pozirao plavi Nissan Skyline GT-R R34), Pearl White i Super Silver, te nekolicine stavki u sklopu popisa standardne opreme, nema ničeg što bi se moglo istaknuti kao nešto posebno. Jer snaga ostaje ista – baš kao i količina „njutna“, te set performansi na koje smo već navikli. Stoga ova slavljenička edicija za GT-R na kraju krajeva nije ništa više, nego puki marketinški trik zbog kojeg će profitirati eventualno kolekcionari ili prekupci.

Nissan GT-R 50th Anniversary
foto: Nissan

Treća „novotarija“ po redu svodi se na tzv. „Track Edition“ GT-R. I to nije nešto novo kada se pročita ovako crno na bijelom, jer „Track Edition“ već neko vrijeme krasi ponudu za ovaj Nissanov model. Ali problem nastaje u momentu kada se malčice uđe u detalje i postane vidljivo kako se ova „nova“ iteracija te prema stazi orijentirane verzije u smislu snage i performansi ne razlikuje od one već poznate. Jer Nissan nije dodavao nikakve konje pod poklopac motora. Nema dodatnih „njutna“ i samim time nema nikakvih posebnih brojki s kojima bi se „novi“ GT-R „Track Edition“ izdvojio od onog „starog“. Naravno da je 600 konja u kombinaciji s nekih 650 Nm maksimalnog okretnog momenta sasvim dovoljno za razmještanje organa prosječnom štovatelju sportskih automobila. Ali kako nije riječ o susjedovom Golfu ili nekom „običnom“ gradskom prometalu, tako zbog manjka novih brojki mnogima ipak ostaje pomalo gorak okus u ustima. Jer ovdje nije riječ samo o brojkama, već o dodatnom trudu koji bi se s obzirom na 50 godina postojanja modela ipak trebao vidjeti i u tom brojčanom segmentu. No u Nissanu očito ne misle tako, pa kao sukus svega imamo još jednu redizajniranu i već otprije poznatu varijaciju na temu „Godzille“.

Nissan GT-R Nismo
foto: Nissan

…a na kraju balade eto nam i četvrte varijacije na temu za „novi“ GT-R, tj. one koja na sebi ponosno nosi oznaku Nissanovog Motorsport-odjela, odnosno skraćeno NISMO. I ako ste kojim slučajem pomislili da se ovaj cestovni trkač u mnogočemu razlikuje od onog kojeg smo čak i mi ovdje imali prilike gledati na Velesajmu, onda ste se prevarili. Jer usprkos Turbo-punjačima doniranim s GT3-inačice modela (odnosno one trkaće), te svoj sili optičkih, aerodinamičkih i inih drugih dijelova, NISMO GT-R ostaje ista zvijer na kakvu smo već navikli. A to pak u prijevodu znači identične brojke koje podrazumijevaju 600 konja i oko 650 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).

No u Nissanu tvrde kako je NISMO GT-R zbog svojih revidiranih aerodinamičkih dodataka čak 20% brži u smislu akceleracije, tj. ako bismo taj navod pretvorili u brojke, onda to znači da NISMO GT-R do stotke ubrzava za 2,1 sekundu, umjesto za dosadašnjih 2,5. Zanimljivo, zar ne?! Izuzev tih igrarija s aerodinamičkim svojstvima, ekipa u bijelim kutama u svojim se sterilnim laboratorijima poigravala i s omjerima unutar mjenjačkog sklopa, ali i s olakšavanjem pojedinih komponenata ovjesa. Stoga kao rezultatno stanje imamo još malo brži i usmjereniji GT-R, ali u konačnici i skuplji.

Nissan GT-R Nismo
foto: Nissan

Name, u „baznoj“ (odnosno Premium) verziji GT-R košta nekih 102,000 Eura, dok „50th Anniversary Edition“ košta nekih 111,000 Eura. „Track Edition“ verzija za GT-R kupce će osiromašiti za nekih 131,000 Eura, dok će ultimativna NISMO-verzija „Godzille“ koštati nekih 188,000 Eura. I sve su te cifre izražene bez poreza, te bez ikakvih posebnih opcija i stavki opreme. Stoga Nissan s ovim automobilom već odavno ne puca prema „gaddem stritrejserima“, već prema klijenteli puno dubljeg džepa. A samim time se pak za GT-R kao dio priče o „Godzilli“ ipak gubi jedan veliki dio karaktera.

No to su vremena u kojima živimo i Nissan se također bori za svoje mjesto pod suncem. Doduše, ako se nas ovdje pita, pomalo na krivi način, ali tko smo mi da o tome sudimo.
Bilo kako bilo, „novi“ je GT-R pred nama i za većinu je to sasvim dovoljno, pa bismo se zasad jednostavno priklonili takvom načinu razmišljanja. Jer u krajnjoj liniji, barem nije riječ o Hibridu ili nekom polu-retard…ups…ispričavam se – polu-autonomnom automobilu na struju. A to je u svakom slučaju pozitivno, zar ne?!

Nissan GT-R Nismo
foto: Nissan

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

Djevojke dana


Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Zagrebačka policija prodaje vozila – Honda za 90, BMW za 1400, Audi TT za 1310 kuna…

Piše: D.P.

VIDEO: Zvjerski kamion s 1300 KS ostavlja sve iza sebe!

Piše: Niko Poznat

OPOZIV: Ovo je najveća kampanja opoziva u autoindustriji – Opozvano više od 100 milijuna vozila!

Piše: Niko Poznat

OBAVIJEST: Tijekom prosinca biti će zaustavljen promet na autocesti A1

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Unos rabljenog vozila – Sve što morate znati, koje dokumente trebate, kako se izračunava porez…

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Aston Martin, Concorde i elegancija

Piše: Kristian Sikavičev

VIDEO: Mazda RX-7 sa 1000 KS zvuči kao F1 bolid

Piše: Niko Poznat

Zašto se otvorila rupa u koju je propao automobil, kome prijaviti rupe, te kako naplatiti štetu od istih!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovaj nam je BMW X6 uljepšao dan

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Nakon E-Mustanga Ford ide u McDonald´s


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2019. Video Media d.o.o. Sva prava pridržana